media marketing

De 3 Media & Entertainment Marketing Geheimen die u moet weten

Digitale marketing heeft nu de leiding genomen in media en entertainment marketing.

YouTube alleen al bereikt dagelijks meer gebruikers dan alle bestaande kabelnetwerken, waardoor je een enorm geboeid publiek hebt.

Marketing voor media- en entertainmentbedrijven ziet er heel anders uit dan zelfs vijftien jaar geleden, en het is belangrijk om je aan te passen aan digitale marketingstrategieën en -technieken.

In deze post nemen we een kijkje op zeven media en entertainment marketing geheimen die je moet weten om effectief te bereiken uw publiek en het verhogen van de consumenten van uw inhoud.

Terug in de goede oude tijd, entertainment en media gemaakt zwaar gebruik van traditionele marketing methoden voor reclame doeleinden.

Televisieprogramma’s en films uitsluitend gericht op tv-commercials, bijvoorbeeld, in wezen vasthouden aan hun eigen medium.

Kranten, radio, en televisie waren allemaal hun eigen vormen van marketing, het houden van alles op hetzelfde platform dat de inhoud zou verschijnen op later.

Hoewel televisiecommercials en krantenadvertenties natuurlijk nog steeds bestaan, zijn ze beduidend minder belangrijk dan ze vroeger waren.

Advertenties op YouTube, bijvoorbeeld, kosten aanzienlijk minder dan traditionele print- of tv-commercials, en ze zijn effectiever:

Met video-advertenties bouw je niet alleen naamsbekendheid op, je kunt ook een link toevoegen waarop gebruikers kunnen klikken om hen rechtstreeks naar het product of de dienst te brengen die je wilt promoten.

Maar, hey, wacht eens even … dat is onze media en entertainment marketing geheim # 3.

Laten we beginnen met nummer 1!

  1. Je moet de ervaring verkopen
    Als het gaat om de entertainment industrie, in het bijzonder, de concurrentie is hevig.

Je concurreert om de aandacht van een gebruiker met andere televisiekanalen, YouTube influencers, social media content, online binging programma’s, podcasts, en nog veel meer.

Gebruikers willen steeds meer een relatief meeslepende ervaring, dat wil zeggen inhoud die hen echt naar binnen zuigt.

Alles wat aanvoelt als een “evenement”, zelfs als je thuis aan het kijken of luisteren bent, heeft een grotere kans op meer views, luisterbeurten of andere vormen van betrokkenheid.

Dit is de reden waarom je vaak ziet advertenties met zinnen als “Beleef de live finale op zondag” of “Deze meest dramatische ervaring in Bachelor geschiedenis.” (Ik verafschuw The Bachelor, voor de goede orde, maar sommige van hun marketing campagnes check out).

Als er een mogelijkheid is om je publiek te betrekken in de ervaring, is het de moeite waard om te doen.

Hieronder verloot The Bachelor een kans om tickets te winnen “to see love IRL” en een evenement in de toekomst bij te wonen.

Je hebt ook shows zoals “The Voice” of “Big Brother” die live (maar zorgvuldig gecureerde) hashtags delen in real-time, waarbij gebruikers worden betrokken bij een deel van de tv-shows terwijl ze worden gestreamd. Dit is een andere manier om gebruikers aan te moedigen de inhoud te “ervaren”.

Op dezelfde manier moedigen true crime podcasts luisteraars aan om te bellen met tips of hun theorieën te delen, en hen actief in te schrijven als leunstoel-detectives zodat ze het gevoel hebben dat ze er echt deel van uitmaken.

Zorg er bij de marketing voor dat je vertelt wat voor soort ervaring je zult bieden.

Is het een gezellige avond met het hele gezin film kijken? De kans om een onkraakbare moord te helpen oplossen, of om liefde live IRL te zien?

Bedenk hoe je mensen kunt laten investeren in wat je te bieden hebt.

2. Weet waar je publiek is & hoe je ze kunt bereiken
Alle entertainment- en mediabedrijven hebben regelmatig abonnees, luisteraars, kijkers en wat ze nog meer proberen te krijgen als ze eenmaal op de markt zijn. Deze gebruikers zijn actieve en loyale abonnees, en ze zijn waardevol voor uw bedrijf.

Ze zijn echter niet genoeg, dus je wilt nadenken over hoe je van je eigen platform af kunt komen om nieuwe inhoud, series of aanbiedingen te promoten en in contact te komen met nieuw publiek.

Laten we eens kijken naar een voorbeeld.

In mijn huishouden zijn herhalingen van The Office nog steeds een populaire keuze, dus loggen we een paar keer per week in op Netflix. We zien misschien advertenties voor nieuwe shows die beschikbaar zijn op het platform, maar iedereen die nog geen abonnee is, krijgt die in-app trailers niet te zien omdat ze geen toegang hebben tot de app.

Het gebruik van marketingcampagnes op andere platforms om interesse te wekken zal belangrijk zijn.

Netflix, bijvoorbeeld, deelt trailers voor nieuwe shows op meerdere andere sociale netwerksites, waaronder het uploaden van uitgebreide trailers op YouTube, waar gebruikers waarschijnlijk zullen zitten en kijken naar video-inhoud langer dan dertig seconden.

Denk na over je publiek en waar ze het meest online zijn, en hoe ze content consumeren.

Het kan bijvoorbeeld zinvol zijn om in-stream videoadvertenties op YouTube of Facebook te plaatsen voor relevante doelgroepen.

Een conservatieve krant kan een korte video opnemen die wordt afgespeeld voor of tijdens langere content van een populaire conservatieve influencer of journalist, zodat ze hun doelgroep bereiken.

3. Videomarketing moet een hoofdprioriteit zijn
Deze tip is eenvoudig en recht door zee.

Of uw bedrijf nu een krant, publicatie, streaming bedrijf, content creators, of een ander gebied in de media en entertainment industrie is, u wilt uw voordeel doen met video marketing.

Marketeers die video gebruiken zien hun omzet 49% sneller groeien dan bedrijven die dat niet doen, en sociale video genereert 12x meer shares dan afbeeldingen of teksten samen.

Zelfs als u bezig bent met het maken van een podcast, zorg er dan voor dat u video gebruikt op sociale media om uw publiek geïnteresseerd te houden.

Zelfs als audio uw overheersende formaat is, wilt u uw inhoud op sociale media en zelfs uw website divers houden.

entertainment en mediamarketing
Er zijn tal van verschillende platforms om gebruik van te maken, en uw video’s hoeven niet lang of duur te zijn om te maken.

Bumper ads op YouTube van zes seconden kunnen uitzonderlijk goed werken om interesse te wekken en klikken naar uw site te lokken.